close
不裝逼改賣萌的魔力紅,這回不闖進別人的婚禮,而是穿著布偶裝在大街上趴趴走!
Don't Wanna Know,魔力紅在2016年與饒舌歌手Kendrick Lamar推出的新歌,曲風不像過去的流行搖滾,而走向了Tropical House (去YouTube搜尋DJ Kygo你會聽到很多很好聽的類似曲風的歌)一種relaxing的配樂加上主唱Adam的神高音(+鼻音)再加上MV裡賣萌的布偶裝(野生Adam丘 get)如果沒看過歌詞的話可能以為這是首開心的歌!事實上這首歌應該是一個「被分手」的男生給前女友的!應該算是分手悲歌!!不過既然Adam能把這種歌詮釋的這麼好聽,歌詞說些甚麼也沒那麼重要吧!
(有些兒童不宜的地方螺絲我翻得比較含蓄,不過也沒含蓄到哪去)
(打*處我在底下有解釋)

Maroon 5 - Don't Wanna Know (ft. Kendrick Lamar)

I don't wanna know, know, know, know
我不想知道
Who‘s taking you home, home, home, home
誰將贏得妳的芳心
And loving you so, so, so, so
並且那麼的愛妳
The way I used to love you, no
像我過去那樣愛妳,不
I don't wanna know, know, know, know
我不想知道
Who's taking you home, home, home, home
誰將贏得妳的芳心
And loving you so, so, so, so
並且那麼的愛妳
The way I used to love you, oh
像我過去那樣地愛妳,噢
I don't wanna know
我不想知道

Wasted (wasted)
真是白費了
And the more I drink the more I think about you
我喝越多酒卻讓我更想著妳
Oh no, no, I can't take it
噢不,不,我承受不了
Baby every place I go reminds me of you
我去到哪裡都讓我想起妳,寶貝

Do you think of me? Of what we used to be?
妳有想到我,或過去的我們嗎?
Is it better now that I'm not around?
我不在身邊,妳是否過得更好?
My friends are actin' strange, they don't bring up your name
我的朋友們都變得很怪,提都不提妳的名字
Are you happy now?
妳現在開心嗎?
Are you happy now?
妳現在開心嗎?

I don't wanna know, know, know, know
我不想要知道
Who's taking you home, home, home, home
誰將贏得妳的芳心
And loving you so, so, so, so
並且那麼地愛妳
The way I used to love you, no
像我過去愛妳那樣,不
I don't wanna know, know, know, know
我不想知道
Who's taking you home, home, home, home
誰將贏得妳的芳心
And loving you so, so, so, so
並且那麼地愛妳
The way I used to love you, oh
像我過去那般地愛妳,噢
I don't wanna know
我不想知道

And every time I go out, yeah
每次我出門
I hear it from this one, I hear it from that one
我從這裡聽到了,又從別人那裡聽到了
That you got someone new
妳已經有了新歡
Yeah, I see but don't believe it
我知道,但不肯相信
Even in my head you're still in my bed
在我腦袋裏妳依然與我同眠
Maybe I'm just a fool
或許我只是個傻子

Do you think of me? Of what we used to be?
妳有想起我,或過去的我們嗎?
Is it better now that I'm not around?
我不在身邊妳是否過得更好?
My friends are actin' strange, they don't bring up your name
我的朋友們變得怪怪的,他們對妳的名字絕口不提
Are you happy now?
妳現在快樂嗎?
Are you happy now?
妳現在快樂嗎?

I don't wanna know, know, know, know
我不想要知道
Who's taking you home, home, home, home
誰將贏得妳的芳心
And loving you so, so, so, so
並且那麼地愛妳
The way I used to love you, no
像我過去愛妳那樣,不
I don't wanna know, know, know, know
我不想知道
Who's taking you home, home, home, home
誰將贏得妳的芳心
And loving you so, so, so, so
並且那麼地愛妳
The way I used to love you, oh
像我過去那般地愛妳,噢
I don't wanna know
我不想知道

(Oh hey)
No more “please stop”
再也聽不到妳說「拜託不要!」*
No more hashtag boo'd up screenshots
再也沒有那些標注著「交往中」的截圖**
No more tryin' make me jealous on your birthday
妳再也不會在妳生日時試著讓我吃醋***
You know just how I made you better on your birthday, oh
妳知道我是怎麼讓妳的生日變得更棒的,噢
Do he do you like this, do he woo you like this?
他有像我這樣X妳嗎?他有像我這樣的追求妳嗎?
Do he lay it down for you, touch your poona like this?
他有為妳躺下,像我這樣讓妳高潮嗎?
Matter fact, never mind, we'll let the past be
這已經是事實,沒差,我們就讓它過去吧
May be his right now, but your body's still me, woah
妳現在可能是他的,但妳的身體仍然是我的

I don't wanna know, know, know, know
我不想要知道
Who's taking you home, home, home, home
誰將贏得妳的芳心
And loving you so, so, so, so
並且那麼地愛妳
The way I used to love you, no
像我過去愛妳那樣,不
I don't wanna know, know, know, know
我不想知道
Who's taking you home, home, home, home
誰將贏得妳的芳心
And loving you so, so, so, so
並且那麼地愛妳
The way I used to love you, oh
像我過去那般地愛妳,噢
I don't wanna know
我不想知道

*這裡的「拜託不要」應該就是在男女行生殖作用時女性會發出的「叫聲」
**截圖應該是指在社群網站上照片的截圖,聽說時下情侶最流行的就是po閃照閃瞎一堆「左手右手是我女朋友」的臭魯
***聽說有些女生喜歡讓男朋友吃醋??尤其在一些特殊的日子???
(這些東西螺絲我是沒有體驗過啦,魯了16年估計還會再魯下去)

arrow
arrow
    全站熱搜

    TheRoger16 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()